Anal Fissür Tedavi Ücreti

Makat çatalğına yönelik çeşitli ameliyatlar yapılmış olsada artık tüm dünyada altın standart kabul edilen ameliyat uygulanmaktadır. Aynı ameliyat kapalı ve açık olarak yapılabilse de kesilen kas aynı kastır yani işlem yaklaşık aynıdır. Değişen tek şey işlem sonrası hasta lüksüdür. kapalı yöntem açığa kıyasla çok daha rahattır.FİSSÜREKTOMİ
Çatlağın kesilerek alınmasıdır. Sadece çatlağın kesilerek alınıp müzminleşmiş çatlağın yenilenmesi ameliyatıdır. % 90 lara varan tekrarları olduğu için kullanımı oldukça azalmış bir ameliyat tekniğidir. Birlikte asıl problemi ortadan kaldıran L.İ.S. ameliyatınında eklenmesi halinde tekrarlama ihtimali % 1 e düşmektedir. Tek başına bunu uygulamak son derece yetersi olduğu için artık pek yapılmamaktadır.
PARKS AMELİYATI
Ameliyatı tanımlayan şahsın adıyla anılmaktadır. Oluşan meme ile birlikte çatlağın çıkarılması ve çatlağın zemininden makat kaslarını gevşetecek şekilde kasların kesilmesi şeklinde uygulanan bir ameliyattır. Var olan çatlaktan başka bir yer kesilmediği için avantajlı olsada kesilen kas miktarından emin olunamadığından % 10 tekrar oluşabilir. Ağrı miktarı L.İ.S Ameliyatından fazladır ve makatta anahtar deliği gibi deformiteye sebep olabilir (key deformity)
LİS Ameliyatı (Lateral internal sfinkterotomi)
Dünyada anal fissürün ameliyatla tedavisinde altın standart olarak değerlendirilmektedir. Makatta oluşan çatlağın müzminleşmesine sebep olan ve iyileşmesini engelleyen kas spazmını ortadan kaldırmaya yönelik olarak yapılan bir ameliyattır. Literatürde başarı şansı % 99 olarak verilmektedir yani % 1 ihtimalle tekrarlayabilir. Tecrübeli ellerde bu oran çok daha düşüktür binde birlere kadar inmektedir.
Açık ve kapalı olarak yapılabilmektedir. Gaz kaçırma yan etkisi her iki yöntemde yaklaşık aynı sıklıkta görülür
Açık LİS Ameliyatı:
Makadın sol yanından görünen alandan içeriye doğru 2.5-3 cm lik cilt kesilerek açılıp spastik kas görünür hale getirilir. Açığa çıkarılan bu spastik kas elektrokoter veya neşter yardımıyla kesilir. Kesilen cilt açık bırakılabildiği gibi emilebilir dikişlerle kapatılabilir. Açık bırakılması halinde iyileşme süresi uzar kapatılması halinde enfeksiyon riski artar. Kapalı yönteme göre ağrı belirgin derecede fazla olur.Hasar verilen doku miktarı daha fazla olduğu için kapalı yöntemden daha fazla sorun yaşanabilmektedir.
Kapalı LİS Ameliyatı:
Cilde yapılan 7-8 mm lik kesiyle spastik kasa ulaşılır buradan girilen alet yardımıyla anuse konan parmak eşliğinde kas gevşetilir. Yapılan kesi ve oluşturulan hasar miktarı daha az olduğundan ameliyat sonrası hasta lüksü daha iyidir, kirlenme az olduğu için enfeksiyon riski açık yöntemden daha azdır.
Fissüre bağlı olarak gelişen memeler ameliyat anında alınabilir ancak ağrı miktarı artacağı için alınmayabilirde. Alınmasının asıl hastalığın tedavisinde önemi olmamakla birlikte bölge estetiği açısından hastanın isteği üzerine alınmaktadır.

Anal Fissür Ameliyatı Sonrası Gaz Dışkı Kaçırma
Seyrek görülen ama hasta açısından hayati olmasa da çok ciddi sosyal sorun yaratan bir yan etkidir. Tüm fissür ameliyatları arasında binde bir dolaylarında görülmektedir. Bu çok düşük oran bile hastalarda ciddi huzursuzluk yapmaktadır. Gaz ve dışkı kaçırmanın tedavisi oldukça zahmetli ve zordur. Bu yan etkileri sebebiyle LİS ameliyatları yerini bu tür yan etkilerin asla görülmediği botox tedavisine bırakmıştır. Bu tür yan etkileinin olmaması yanı sıra diğer kanama, iltihaplanma, fistül gibi yan etkilerinin olmaması ve 1 dakika gibi kısa bir sürede kolaylıkla uygulanabilmesi de hastalara çekici gelmektedir.
Fissür tedavisi için online randevu linki https://www.ideaklinik.com.tr/online-randevu/

Botoxla Makat Çatlağı Video

Share

“Makat Çatlağı Ameliyatı” Yazısında 567 Yorum

  1. mehmet says:

    Hocam ben 1 hafta oldu basur catlak amelyati oldun ve gaz diski geliyor ne yapiyim
    Op Dr Dmet Ağras
    Şikayetinizidaha anlaşılır tarif etmelisiniz.

  2. iyi çalışmalar hocam, benim yaklaşık 1,5 yıl önce makatta yanma ile kaşıntı başladı ilk başlarda pruzon krem kulandım geçti. ancak son 3 aydır yanma ve kabızlık sorunum var. doktora gittim makat catlagı dedi. anestol merhem ve kabızlık icin fitille ilaç verdi, 1 ay kullan geçmezse yine gel dedi. kullandım geçmedi. doktora tekrar gittimde ameliyat olmam gerektiğini anacak sonucunda dışkı kaçırma sorunu yaşıyacagımı söyledi. bende tedirgin oldum doğal yolla geçme gibi bi çözümü yokmu hocam. bide psikolojikmen çok kötü oldum hastalık yüzünden hergün agrı ve yanma yapıyor özellikle tuvalet ihtiyacından sonra. yardımcı olursanız sevinirim. tesekkürler.
    Op.Dr.Adil Altınsoy(proctoloji)
    Muayene olduktan sonra uygun hastalarda ilk seçenek botoxdur .Ameliyatta ehil ellerde bu konuda tecrübeli bir doktor tarafından gerçekleştirilirse komplikasyon ihtimali yok denecek kadar azdır

  3. Anal Fissür Doktor says:

    hayır sorun olmaz.
    Op.Dr.Demet Ağras

  4. Anal fissür says:

    Hocam merhaba ben anal fissürden ve hemoroitten lazer oldum 14 gün önce.Sormak istediğim şey önümüz yaz tatile gitmek istiyoruz.Denize girsem fissüre ya da hemoroide bi zarar vermiş olur muyum ya da mikrop kapar mı?Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

  5. muhammed says:

    2 yıl önce fissür ameliyatı oldum bugün yeniden fissür olduğumu öğrendim tekrar ameliyat yapılır mı? botox tedavisi uygun mudur?
    op Dr Adil Altınsoy
    Tekrar ameliyat riskleri artırır.En iyisi botox tedavisidir

  6. 24 haftalık hamileyim makat çatlağım var tedavi görmem mümkünmüdür ?
    Op.Dr Adil Altınsoy
    Gerekmedikçe yapmayız ama durumunuz cok kötü ise ufak bir işlem yapılabilir

  7. Anal Fissür Doktor says:

    ameliyat sonrası gaz ve dışkı kaçırma gibi riskler olabiliyor,bu nedenle botoxla tedavi olmanızı öneririm
    Op.Dr.seher Şirin

  8. bahar says:

    1 hafta önce devlet hastanesinde bana fissür tanısı koyuldu. ya ameliyat yada botox önerildi. hangisinin yaptırılması iyileşme sonucunda başarıyı arttırır

  9. Anal Fissür Doktor says:

    normal kabul edilebilir
    Op.Dr.adil Altınsoy

  10. Anal Fissür Doktor says:

    normal.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemezseniz %100 geri döner

  11. Hayrullah says:

    Evet arkadaşlar dun anal fissür ameliyati oldum hala ağlıyorum olmayın derim başka da birşey demem .

  12. Hocam 2 gün önce anal fissür ameliyati oldum kanama olmasi normal mi ve hocam bu hastalign geri dönme ihyimali kac

  13. Anonim says:

    Ameliyattan sonra af edrsinz büyük tuvalete ciknca kanama olmasi sizce normal mi

  14. 4 hafta önce anal fissur ameliyati oldum (dikiş atılmadan)kesilen yerden 1 cm lik et parcasi sarkiyor bu nedir acaba?
    Op.Dr.Adil Altınsoy(proctoloji)
    Ödemli bir doku parçası olabilir.Tabiki görmek gerekir

  15. Anal Fissür Doktor says:

    en rahat tedavi şekli bu yaşlarda botox enjeksiyonudur.tedavinin herhangi bir sakıncası yoktur
    Op.Dr.Alirıza Şahap Barlas

  16. mustafa says:

    hocam 68 yaşında bir annem var. makat bölgesinde çatlak olduğunu söylediler. tedavi olması gerekiyor fakat yaşından dolayı bir sakıncası olur mu ?

  17. Anal Fissür Doktor says:

    2 haftada belirgin düzelme olması beklenirdi.sıcak oturma banyosu yapın,kabız kalmayın,uzun süre tuvalette kalıp ıkınmayın.şikayetleriniz 21 günde düzelmezse doktorunuza kontrole gidin
    Op.Dr.Alirıza Şahap Barlas